Τρίτη 17 Απριλίου 2007

Μαρία Ε. Μελιγκοπούλου, ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΧΟΡΩΔΙΑΣ, 20, 21, 22 Απρίλη

ΩΔΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ
Πολιτιστικό και Καλλιτεχνικό Κέντρο

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ

Με την
ΜΑΡΙΑ Ε. ΜΕΛΙΓΚΟΠΟΥΛΟΥ
Master of Music, Boston University

Διδάσκουσα
στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Διευθύντρια χορωδιών
Ελληνικού Κολλεγίου,
Νέου Ωδείου,
Ι. Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου

Παρασκευή, Σαββάτο και Κυριακή
20, 21, 22 Απριλίου 2007

Παρασκευή 20/4: 17:00 – 20:00
Σάββατο 21/4: 10:00 – 13:00 και 15:00 – 18:00
Κυριακή 22/4: 11:00 – 14:00

Το σεμινάριο περιλαμβάνει τρεις θεματικές ενότητες

α) Θεωρητική προσέγγιση: Προσόντα μαέστρου, επιλογή χορωδών, διαχωρισμός φωνών, τεχνική πρόβας, επιλογή ρεπερτορίου, διδασκαλία χορωδιακών έργων.

β) Τεχνική προσέγγιση : Βασικοί τύποι διεύθυνσης, τρόπος διεύθυνσης απλών, σύνθετων, μεικτών μέτρων, τεχνική της μπακέτας, στάση του σώματος κατά τη διεύθυνση,
διεύθυνση ρυθμών και έκφρασης.

γ) Πρακτική προσέγγιση, κατά την οποία θα γίνει μια υποδειγματική πρόβα από τη διδάσκουσα και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διευθύνουν οι ίδιοι την χορωδία του Ωδείου και να βιώσουν την τεχνική μιας αληθινής πρόβας.

Θα απονεμηθούν διπλώματα συμμετοχής στο σεμινάριο.
Τιμή συμμετοχής : 60 ευρώ

Δηλώσεις συμμετοχής στο Ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες» τηλ. 210 38 21 396
Αραχώβης 39, Εξάρχια
Πληροφορίες: mariamelig@gmail.com



Ο σκοπός του Σεμιναρίου είναι εκπαιδευτικός και η διδασκαλία του διαρθρώνεται ως εξής:

1. α) Θεωρητική προσέγγιση, κατά την οποία θα αναφερθούν και θα αναλυθούν τα προσόντα που πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει μαέστρος, ο τρόπος που θα επιλέξει χορωδούς για την χορωδία του, ο τρόπος που θα διαχωρίσει τις φωνές των χορωδών και οι διαφορές στον τρόπο διαχωρισμού ενηλίκων και παιδικών φωνών, η τεχνική οργάνωση και διάρθρωση μιας πετυχημένης πρόβας, ο τρόπος που ο μαέστρος θα επιλέξει το κατάλληλο ρεπερτόριο, και μέθοδοι διδασκαλίας χορωδιακών έργων.

β) Τεχνική προσέγγιση, κατά την οποία θα διδαχθούν οι βασικοί τύποι διεύθυνσης, ο τρόπος διεύθυνσης απλών, σύνθετων, μεικτών μέτρων, η διεύθυνση της έκφρασης και των δυναμικών, η τεχνική της μπακέτας και πότε είναι σκόπιμο να χρησιμοποιείται από τον μαέστρο της χορωδίας , η σωστή στάση του σώματος κατά τη διεύθυνση και τα λάθη που πρέπει να αποφεύγονται από τους μαέστρους,

γ) Πρακτική προσέγγιση, κατά την οποία θα γίνει μια υποδειγματική πρόβα από τη διδάσκουσα και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διευθύνουν οι ίδιοι την χορωδία του Ωδείου και να βιώσουν την τεχνική και την εμπειρία μιας αληθινής πρόβας.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο τηλέφωνο 6977 444 090, ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση mariamelig@gmail.com




Η Μαρία Εμμα Μελιγκοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε πιάνο και Ανώτερα Θεωρητικά στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης. Συνέχισε τις σπουδές της με υποτροφία στο μεταπτυχιακό τμήμα διεύθυνσης χορωδίας του Boston University με τους Ann Jones και David Hoose, από όπου και αποφοίτησε με βαθμό Άριστα. Είναι υποψήφια διδάκτορας του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου και διδάσκουσα το μάθημα Διεύθυνση Μουσικών Συνόλων στο Παν/μιο Μακεδονίας και στο Ιόνιο Παν/μιο.

Εχει δώσει πάνω από 500 συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, την Ευρώπη (Αγγλία, Αυστρία, Ολλανδία, Φιλλανδία, Γερμανία, Τσεχία, Ιταλία, Ελβετία, Ουγγαρία, κ.α.),Κίνα, Νότιο Αφρική, Αίγυπτο, Καναδά και Η.Π.Α. Εχει λάβει μέρος σε χορωδιακά συνέδρια στην Ελλάδα, Ιαπωνία, Η.Π.Α. και Καναδά ως σύνεδρος και ως εισηγήτρια. Είναι μέλος του National Music Honor Society των Η.Π.Α και της IFCM.

Έχει αποσπάσει μεγάλο αριθμό πανελλήνιων και Διεθνών διακρίσεων ανάμεσα στις οποίες η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Χορωδιών στην (Αυστρία 2000 & Κίνα 2006), τα Διεθνή Χορωδιακά Φεστιβάλ Αθηνών (καλύτερη Γυναικεία Χορωδία 2000) και Ρόδου, οι Πανελλήνιοι Μουσικοί Αγώνες του Υπ.Παιδείας, (Α’ Βραβείο 2002 & 2007) τα διεθνή φεστιβάλ της Interkultur κ.α.

Έχει συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής και την ΚΟΘ σε σημαντικά έργα για χορωδία και ορχήστρα όπως το War Requiem του Britten, Carmina Burana του Orff, Fantasia και 9η Συμφωνία του Beethoven, 2η Συμφωνία του Μ. Θεοδωράκη, St. Mathew Passion του Bach, η όπερα Turandot του Puccini κ.α. Ειδικεύεται επίσης στο ρεπερτόριο για παιδικές χορωδίες.

Το 1992 ίδρύσε και διευθύνει μέχρι σήμερα τη Χορωδία του Ι. Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης. Είναι διευθύντρια των χορωδιών του Ελληνικού Κολεγίου, και του Νέου Ωδείου. Είναι επίσης πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ και δικηγόρος παρ εφέτας.